مجله خودرو

اخبار خودروهای داخلی و اخبار خودرو خارجی، قیمت خودروهای داخلی و خارجی، عکش ماشین، فیلم و نقدوبررسی خودرو. خرید و فروش خودرو

مجله خودرو

اخبار خودروهای داخلی و اخبار خودرو خارجی، قیمت خودروهای داخلی و خارجی، عکش ماشین، فیلم و نقدوبررسی خودرو. خرید و فروش خودرو

اخبار خودروهای داخلی و اخبار خودرو خارجی، قیمت خودروهای داخلی و خارجی، عکش ماشین، فیلم و نقدوبررسی خودرو. خرید و فروش خودرو

  • ۰
  • ۰

صنعت خودرو


صنعت خودرو

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بالغ بر ۸ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته‌ایم تصریح کرد: در همین راستا ۵٫۵ میلیارد دلار آن پس از برجام اتفاق افتاده است دولت ناظر است نه تاجر، وزارت صنعت نیز زمینه‌های لازم را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین شعار در کشورمان کار است خاطرنشان کرد: در حال حاضر با رشد ۳٫۷ درصدی در صنعت روبه‌رو هستیم، برای نخستین بار در کشورمان تراز تجاری‌مان مثبت شده است، برای نخستین بار شاهد پیشی گرفتن صاردات بر واردات هستیم.

خلفی با اشاره به اینکه رقابت‌‌پذیر بودن و افزایش کیفیت مدنظرمان است بیان کرد: در همین راستا به دنبال متکی بودن صنعت خودرو به دانش و فناوری هستیم نه به خام فروشی، وزارت صنعت به دنبال جلوگیری از خام‌فروشی به ویژه در صنایع معدنی است، باید وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

وی گفت: مردم بهترین داوران هستند و خودرویی که ساخته می‌شود برای ایمنی و آسایش آنهاست، باید خودروی ساخت داخل باکیفیت باشد، در همین راستا امسال با رشد ۳۸ درصدی در تولید خودرو روبه‌رو بوده‌ایم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت خودروی کشورمان با مشارکت خارجی‌ها دیگر همانند گذشته به صنعت مونتاژکار تبدیل نمی‌شود افزود: در اردیبهشت ماه سال آینده محصولاتی به ویژه در ایران خودرو رونمائی می‌شود که کیفیت را متحول خواهند کرد، بخش مهمی از تکنولوژی روز دنیا را معرفی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت خارجی‌ها به دنبال صادرات نیز هستیم تصریح کرد: در همین راستا با مشارکت خارجی‌ها به دنبال فروش خودرو به دیگر کشورها و همچنین فروش قطعات هستیم.

خلفی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ را از حالت راکد به فعال درآورده‌ایم خاطرنشان کرد: هر واحد تولیدی و تجاری یک عمری دارند، باید دلایل افول هر واحد را بررسی کرد، مدیریت، نظارت و مجهز بودن به دانش و فناوری نیز در این امر دخیل هستند، به‌روز رسانی واحدهای تولیدی به مدیریت آنها برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت مجری نیست بلکه بیشتر حامی بخش خصوصی است بیان کرد: بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان در ۳ سال گذشته در قالب تسهیلات به بخش خصوصی داده شده است که رقم قابل توجهی است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال ۹۳ بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم گفت: حمایت از صادرات در دستور کار وزارت صنعت همیشه قرار داشته است.

وی افزود: در اوایل سال آینده محصولاتی به ویژه در ایران خودرو معرفی خواهند شد که بخش مهمی از تکنولوژی روز دنیا را معرفی خواهند کرد، خط جدید پژو ۲۰۸ راه‌اندازی می‌شود و دانش و تکنولوژی آن نیز کامل منتقل می‌شود، بخشی از آن از کشورمان صادر و بخشی از قطعات نیز به اروپا صادر می‌شود.

خلفی با بیان اینکه دولت کمتر از ۱۴ درصد در خودروسازی کشور سهم دارد، تصریح کرد: نقش دولت بیشتر نظارتی است تا مجری‌گری.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی